وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی
پیوندها

کمیسیون تبلیغات انتخابات مرجع تشخیص و تصمیم گیری درباره تخلفات تبلیغات انتخابات میباشد . بر اساس قانون اگر نام فرد یا گروهی برده شود و اتهام و نسبت ناروایی به آن زده شود ، کمیسیون موظف است که شرایط پاسخگویی به اتهامات را در صدا و سیما مهیا کند .

اما در این بازه ی تاریخی ، تنها چیزی که کمیسیون تبلیغات انتخابات زیر بار آن نمیرود ، همین وظیفه ذاتی آن میباشد .

آقایان روحانی و جهانگیری و تا حدودی هم دو نامزد دیگر ، موکدا مطالبی را به دولت رئیس دولت نهم و دهم و شخص آقای احمدی نژاد نسبت دادند . آنقدر این اتهامات فراوان و بیشمار شد که برخی نامزدها در دو مناظره اعلام کردند که لازم است تا مسئول دولت های نهم و دهم میبایست پاسخگو باشد و از نگاه دیگر میبایست بتواند از خود دفاع کند و رفع اتهام کند . لکن کمیسیون تبلیغات انتخابات این موضوع را نادیده میگیرد .

بر اساس مصاحبه ی آقای جوانفکر ، مشاور رسانه ای آقای دکتر احمدی نژاد ، کمیسیون تبلیغات انتخابات ، موارد اتهام و نسبتهایی که در مناظره ها و دیگر برنامه های تولیدی و زنده ی نامزدها ، به دکتر احمدی نژاد زده شده را وارد نمیداند .

به گزارش دولت بهار، وی در یک گفت و گوی رسانه ای با استناد به ماده ٦٢ قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد که هدف از تشکیل کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ، تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی است. بنابراین کمیسیون مزبور از صلاحیت لازم برای رسیدگی به شکایت دولت قبل که دارای شخصیت حقوقی است و نماینده ای هم در انتخابات ندارد، برخوردار نمی باشد.

جوانفکر افزود: در ماده ٦٤ قانون انتخابات ، صدا و سیما مکلف شده است که موارد اتهامی و اکاذیب نسبت داده شده به دیگران را از برنامه های ضبط شده تبلیغاتی نامزدها ، حذف کند اما این امر به طور معنی داری در موارد اتهامی علیه دولت قبل نادیده گرفته شده و تبلیغات ضبط شده برخی از نامزدها مملو از اتهامات بی پایه و اساس علیه دولت قبل بوده است.

وی افزود : برخی از نامزدها در برنامه های زنده تلویزیونی از جمله مناظره ها ، به سمپاشی و دروغ پراکنی علیه دولت قبل پرداختند و ما با استناد به قانون ماده إلحاقی به اساسنامه صدا و سیما خواستار آن شدیم تا در برنامه های زنده سیما ، وقت قانونی برای پاسخگویی در نظر گرفته شود.

جوانفکر تاکید کرد که کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات برپایه یک تفسیر نادرست از قانون ، قصد اعمال محدودیت در پاسخگویی دولت قبل به اتهامات و اکاذیب نامزدها و عدم استفاده از امکان پخش زنده را داشت اما بنده به عنوان نماینده دولت قبل ، نمی توانستم تن به این بی عدالتی بدهم.

وی گفت : صدا و سیما طی چهار سال گذشته به طور سیستماتیک ، روند تخریب علیه دولت قبل را با جدیت دنبال کرده است و امروز نیز در فضای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر همان مشی و روش اصرار ورزیده است.

به گفته جوانفکر، تبلیغات مسموم صدا و سیما در ضدیت با دولت های نهم و دهم ، به مقاوم شدن افکار عمومی در قبال اقدامات تخریب گرانه رسانه ملی منجر شده است اما این امر رافع حق پاسخگویی دولت های نهم و دهم نیست.

وی اظهار عقیده کرد که رویکرد تخریبی صدا و سیما علیه دولت قبل ، باعث برانگیخته  شدن حس بی اعتمادی مردم نسبت به رسانه ملی شده است.