وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی
پیوندها


فلسفه وجود معاون اول رئیس جمهور در کابینه به خاطر مشغله های رئیس جمهور است . یعنی در زمانیکه رئیس جمهور در سفر هست یا برنامه  ملاقاتی ویژه دارد که بالاجبار از حضور در جلسات هیئت دولت جا میماند ، این معاون اول رئیس جمهور هست که وظیفه ی اداره و تشکیل جلسات دولت را دارد . این فرمول در هم ی کارهای مربوط به رئیس جمهور مصداق دارد .

طی چند هفته ی اخیر مشاهده میشود که رئیس جمهور و معاون اول آن بصورت رسمی و دیگر معاونان و وزراء بصورت غیر رسمی و پراکنده مشغول کارهای انتخاباتی ، هستند و در سفرهای تبلیغاتی برای گرفتن رای از مردم هستند . عملا مسئولین هیچکدام وظایف و مسئولیتهای اصلی خود را انجام نمیدهند .

اما نکته جالب اینجاست که هیچ اتفاق خاصی که نشان بدهد که فلان مدیر در محل کارش نیست یا فلان وزیر و معاون رئیس جمهور در دفتر کارش  حضور ندارند و بالطبع عدم وجود آنها خللی در کارهای کلان کشور نشان دهد ، نمی بینیم . تاسف بار اینجاست که این معادله نشان میدهد که در زمانهایی که این مسئولان در محل کار خود هستند هم کاری پیش نمیرود و تاثیری ندارد تا حالا که نیستند ، خبری باشد .

خیلی تاسف بار است که امروز همین سیستم و همین مدیران ، مدعی اداره بهتر کشور از بقیه مدعیان هستند !

تاسف بیشتر برای کشور اینکه ، این مسئولین به جای پاسخگویی به مردم ، طلبکارانه به آنها میتازند و توقع دارند که همه تصور کنند دولت تدبیر و امید ، همه ی تلاش خود را برای اداره کشور انجام داده است .

اینکه این دولت همه ی توان خود را به کار برده باشد و اوضاع این باشد ، زیاد غیر منطقی نیست . چراکه وزیران و مسئولانی بالای 65-70 سالی که همه ی توان مچوز دار آنها بر اساس نظر پزشک کمتر از 4-5 ساعت کاری - آن هم اگر همه چی بر وفق مراد باشد - هست ،  یعنی همه ی توان دولت . بعلاوه اینکه برخی دیگر از مسئولان و وزراء در دولت وظیفه ی رسیدگی به اموال و دارایی های چند هزار میلیاردی خود را هم دارند و طبیعتا میبایست بخش اعظمی را برای مدیریت آن اموال و دارایی و شرکتها کنند .

شنیده بودم که رئیس جمهور کشور - جناب آقای حجه الاسلام روحانی - در هر هفته ها مجبور است ساعت ها وقت برای رسیدگی به رنگ محاسن و گریم صورت و سونا و استخر و ماساژ بگذراند .  امروز مطمئن شدم که بودن و نبود اینها ، هیچ تاثیر مثبتی برای کشور ندارد . البته که مبالغ هنگفت و بهتر بگویم مبالغ نجومی برای حقوق و دستمزد و تشریفات و راننده و مسئول دفتر و مباشر و گماشته و نگهبان و خدم و هشم و خلاصه اسباب پادشاهی ، از جیب مردم و کشور هزینه ی همین انسانهای کاملا بی مصرف میشود و آب از آب تکان نمیخورد .

اصلا در این گفتار قصد نداشتم و ندارم انتقادی از عملکرد همان چند ساعت کار روزانه داشته باشم که عملا در این 4 سال نتیجه ای بغیر از سیمان گرفتن تاسیسات هسته ای نبود و امروز دوباره با وعده های سر خرمن برگشته اند و ندای دوباره ایران سر داده اند .

این صحبتها و حرفهای من به نفع هیچکدام از کاندیداهای محترم تایید شده توسط 6 فقیه و 6 حقوقدان برداشت نشود . چراکه از عملکرد اینها ، اینطور استنباط میکنم که هیچ فرقی با هم ندارند و فقط برای منافع شخصی و گروهی وراد میدان شده اند و البته  دعوا بر سر نوبت است نه کار .

گزینه ی مردم توسط همان 6 فقیه و 6 حقوقدان در اوج گلباران خادم ملت توسط مردم کشور ، کاملا ناباورانه حذف شد و همه ی گلهایی که در دستان مردم بود خشک شد و تبدیل به هیزمی برای آتش گرفتن شد .

والسلام


پی نوشت: عبارت حجه الاسلام روحانی به دلیل آنست که صحبتهای فراوانی در خصوص مدرک تحصیلی حسن روحانی به بیرون درز پیدا کرده و منتقدان با اسناد و مدارک ، از اشکالات فراوان مدرک تحصیلی ایشون خبر میدهند .