وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی

علم و اقتصاد و سیاست و فرهنگ

وبسایت شخصی علی حقانی
پیوندها


سی و یکم فروردین ماه نود و شش با اعلام تایید صلاحیت 6 نفر موارد و نکات زیر را اعلام نمود :

آقایان میرسلیم ، جهانگیری ، هاشمی طباء ، رئیسی از دکتر محمود احمدی نژاد ، مدیر تر و مدبر تر تشخیص داده است .

این آقایان رجل سیاسی هستند و احمدی نژاد ، بعنوان  رجل سیاسی تایید نشد !

این آقایان آشنا به مسایل کشور و بین الملل هستند و دکتر محمود احمدی نژاد نه !

در قانون اساسی

اصل‏ یکصد و پانزدهم

رئیس‏ جمهور باید از میان‏ رجال‏ مذهبی‏ و سیاسی‏ که‏ واجد شرایط زیر باشند انتخاب‏ گردد:

1- ایرانی‌الاصل

2- تابع ایران‏

3- مدیر و مدبر

4- دارای‏ حسن‏ سابقه‏ و امانت‏ و تقوی‏

5- مؤمن‏ و معتقد به‏ مبانی‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ و مذهب‏ رسمی‏ کشور.


سوال اساسی اینجاست که اعضاء شورای نگهبان بر اساس کدام منطق و استدلال دکتر محمود احمدی نژاد را حائز شرایط فوق الذکر ندانستند ؟


در طول این حدودا 40 سال ، کدام رئیس جمهور ،( کدام فرد )  بیشتر از دکتر احمدی نژاد شرایط و امکانات مرتبط به  مذهب رسمی و و مبانی جمهوری اسلامی را در کشور محیا کرده است ؟


در طول این حدودا 40 سال ، کدام فرد در کشور ، توانسته بود اینچنین به کشور خدمت داشته باشد و به نفع مردم و برای مردم کار کرده باشد . مگر بغیر از این حرف را رهبری انقلاب ، بارها و بارها فریاد زده اند . رهبری معظم بارها و بارها به این موضوع تاکید کرده اند .


در طول انقلاب کدام فرد بعنوان فرد تاثیر گذار در تصمیمات سیاسی جهان و یار و یاور انقلاب و آرمانهای امام و رهبری در جهان بوده است ؟ واقعا کدام فرد بیشتر از احمدی نژاد برای این موضوع زخم خورده است ؟ آیا فرمایشات رهبری در خصوص اینکه همه ی حمله ها به احمدی نژاد بخاطر اینست که آرمان های امام و انقلاب را در دست گرفته است ، را فراموش کرده اند ؟


واقعا شورای نگهبان به مردم ایران شوک وارد کرده است و ناخودآگاه این به نظر میآید که هر که بیشتر دغدغه ی انقلاب و آرمانهای انقلاب داشته باشد ، بیشتر با او دشمنی خواهد شد . تا امروز تصور میکردم که کسانیکه از آرمانها و شعارهای انقلاب و امام خسته شده اند ، با احمدی نژاد و تفکر انقلابی او مشکل دارند ، اما امروز چه باید بگویم ؟


آیا واقعا کسی هست بیاید این مسائل را برای مردم توضیح بدهد ؟ آیا واقعا سیستمی هست که این تناقض بزرگ در کشور را تشریح کند ؟ یا میباید از طرح این سوال نگران باشیم که افرادی که موفق به رد صلاحیت احمدی نژاد شده اند ، سوال کنندگان در این رابطه را خفه و نابود گردانند ؟

تصور میکنم که میبایست منتظر اتفاقات عجیب و غریب و همچنین جرایم سنگین و فساد های آنچنانی برای کسانیکه سوال دارند ، باشیم و به نحوی ناجوانمردانه منتظر حذف سیاسی به هر طریق ممکن اعم از پرونده سازی با عنوان فاسد و جاعل ، کلاهبردار ، جاسوس ، مفسد فی الارض و امثالهم باشیم . یا اینکه بگوییم و تایید کنیم و اینطور نشان دهیم که هیچگونه تناقضی وجود ندارد و ندارد و ندارد .  الله اعلم .